niedziela, 5 grudnia 2010

Tęsknię...

Po tym jak Marcin Gortat zdobył swoje pierwsze double-double w karierze, po tym jak Artur Reinhart otrzymał Złotą Żabę dla najlepszego operatora na Plus Camerimage i po tym jak 150 tys. mieszkańców Częstochowy zostało bez prądu zacząłem zastanawiać się, dlaczego boli mnie mały palec u lewej ręki.

Trzeba powiedzieć sobie jasno - palec nie taka mała sprawa, a boleć potrafi. Tylko co to kogo obchodzi. Poza mną oczywiście.



Dlatego kiedy rozpaczam nad moją tragedią, a mój paluszek rozpacza razem ze mną, uwielbiam posłuchać wiadomości ze świata. I jesteśmy zgodni co do jednego. Najważniejszą wiadomością w Polsce s informacje o 'samolocikach'. Od pewnego pięknego kwietniowego poranka w naszym kraju nie ważne są głód, bieda, choroby, bezrobocie czy krzywe kręgosłupy dzieci idących do szkoły. Liczą się papierowe samolociki, tekturowe samolociki, katyńskie samolociki, rosyjskie samolociki, amerykańskie samolociki. Zasadniczo samolociki.

Temat dzisiejszej lekcji: zakup amerykańskich myśliwców.
Temat jutrzejszej lekcji: tarcza antyrakietowa (postrzelamy też w samolociki).
Temat lekcji numer trzy: katastrofa smoleńska.
Lekcja numer cztery: kolejny Tu-154 miał problemy przy lądowaniu.
Lekcja numer pięć: najpierw trzeba zgiąć kartkę wzdłuż żeby poleciał.

Chciałbym żeby ktoś odpowiedział mi na pytanie: czy naprawdę nie mamy poważniejszych problemów niż nieudane lądowanie samolotu na lotnisku w Moskwie? Rozumiem, że nieważny jest los Haitańczyków umierających na cholerę. Rozumiem, że nie powinienem przejmować się pięciolatkami bez dzieciństwa. Rozumiem, że mój paluszek i 'jego' ból jest nieważny. Ale boli. I jest blisko. A ja tęsknię za bliskością tego, co dla mnie ważne...

2 komentarze:

  1. Trochę się nie zgadzam ;).
    O "samolocikach" mówi tylko pewna grupa (tu: polityków, dziennikarzy). Życie toczy się dalej i można nawet powiedzieć, że jesteśmy otaczani coraz większą ilością chłamu ;). Ważne wiadomości giną w morzu bzdetów.

    A na paluszek, jak radzono mi w dzieciństwie, pocałunek od ukochanej osoby ;)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo Wojtuś! Niedługi felietonik w ciekawej formie, bardzo mi się podoba. Czekam na kolejne.
    P.S. Believe Everything! Watch more TV

    OdpowiedzUsuń